niedziela, 1 marca 2015

Budujemy quadcoptera. #1 Pierwsze testy

Kilka tygodni temu wpadłem na pomysł, aby zbudować quadcoptera opartego na Arduino. Pomyślałem wtedy: "challenge accepted"! I tak zacząłem projektować, liczyć, przeglądać oferty
sklepów. Nareszcie nadszedł dzień, gdy przyszedł do mnie pierwszy silnik! Od razu usiadłem i zacząłem testować. Okazało się, że regulatorami ESC steruje się tak jak serwomotorami. Pierwszy test to regulacja obrotów silnika za pomocą potencjometru.
Oto kod:
#include <Servo.h>                                       //Dodajemy bibliotekę
Servo m1;                                                      //Deklarujemy serwo m1
void setup()
{
  m1.attach(9);                                                //Ustawiamy serwo m1 na pinie 9
  pinMode(A0, INPUT);                                //Ustawiamy pin A0 jako wejście potencjometru
}
void loop()
{
  int a=analogRead(A0);                              //Odczytujemy stan na pinie A0
  int b=map(a, 0, 1024, 0, 179);                   //Mapujemy odczyt na wartość 0-179
  m1.write(b);                                               //Ustawiam szybkość silnika
}
Kolejny przykład to stopniowe zwiększanie, a potem zmniejszanie obrotów.
#include <Servo.h>   //Dodajemy bibliotekę
Servo m1;                                         //Deklarujemy serwo m1
void setup()
{
  m1.attach(9);                                    //Ustawiamy serwo m1 na pinie 9
}

void loop()
{
  for(int i=9; i<180; i=i+10)              //Zwiększamy obroty silnika o 10 co 1 sekundę
{
  m1.write(i);
  delay(1000);
}
  for(int i=179; i>8; i=i-10)               //Zmniejszamy obroty silnika o 10 co 1 sekundę
  {
    m1.write(i)
    delay(1000);
  }
}
Już niedługo filmiki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz